Een bezwaar indienen
Bent u het niet eens met uw aanslag gecombineerde belastingen, dan kunt u hiertegen bezwaar maken. Als u een bezwaarschrift indient dan moet deze binnen zes weken na dagtekening van de aanslag binnen zijn.
U kunt dit eenvoudig en veilig online regelen via de digitale belastingbalie met DigiD.
Beschikt u niet over DigiD dan kunt u ook een brief schrijven aan de heffingsambtenaar van de gemeente Meppel.
Als u een brief schrijft dan moet deze in elk geval de volgende gegevens bevatten:
- Uw naam, adres en de datum;
- Waartegen u bezwaar maakt;
- Waarom u het niet eens bent met de aanslag;
- Uw handtekening.
Tip
Wij handelen uw bezwaar graag zo snel en efficiënt mogelijk af. Het kan zijn dat wij meer informatie van u nodig hebben. Vermeld daarom ook uw telefoonnummer en e-mailadres in uw bezwaar- of verzoekschrift.
Reactie op uw bezwaar
Bij een online ingediend bezwaar krijgt u direct per e-mail een bevestiging van ontvangst. Stuurt u het bezwaar per post, dan verstuurt de gemeente binnen 2 weken een papieren ontvangstbevestiging.
De gemeente moet een uitspraak doen in hetzelfde jaar als waarin u bezwaar heeft gemaakt. Na 20 november geldt een reactietermijn van 6 weken.
De behandeltijd is afhankelijk van uw motivatie en of er nader onderzoek nodig is. Als uw bezwaar gegrond blijkt, dan wordt uw aanslag aangepast.
Beroep
Bent u het niet eens met de beslissing van de gemeente, dan kunt u hiertegen in beroep gaan bij de rechtbank. In het antwoord op uw bezwaarschrift leest u hoe u dit kunt doen.