Belastingbalie, informatie en inloggen
Via de Digitale Belastingbalie kunt u, via uw DigiD, uw gegevens digitaal inzien.
Particulieren
U kunt via de Digitale Belastingbalie:
- uw aanslag bekijken
- uw beschikking bekijken
- uw aanslag betalen met Ideal
- kwijtschelding digitaal aanvragen
- een betalingsregeling aanvragen
- uw automatische incasso regelen
- het taxatieverslag bekijken en afdrukken
- een bezwaarschrift indienen
- de status van de afhandeling van uw aanvragen raadplegen
- de betalingshistorie raadplegen
Bedrijven
Ondernemers kunnen inloggen op de Digitale belastingbalie via eHerkenning met gebruikersnaam en wachtwoord. U heeft hiervoor een inlogmiddel nodig van minimaal niveau EH3. Beschikt u nog niet over eHerkenning? Kijk voor meer informatie en aanvragen op www.eHerkenning.nl
Aanslagen op papier of digitaal
De aanslagen worden per post of digitaal verzonden. Heeft u een account op MijnOverheid, Berichtenbox, dan ontvangt u de aanslag digitaal. Als de aanslag voor u klaarstaat in de Berichtenbox ontvangt u hiervan een aankondigingsmail op het door u aangegeven mailadres. Wilt u voortaan de aanslag digitaal ontvangen, meld u dan aan voor de Berichtenbox op www.mijnoverheid.nl.
Meer informatie
- Meer informatie over Betalen belastingen
- Meer informatie over Kwijtschelding
- Meer informatie over de Betalingsregeling
- Mail naar postbus@meppel.nl of bel Klantcontacten, telefoonnummer 140522