Informatie, meldingen & klachten

Uw informatie, melding, klacht of bezwaar aan ons doorgeven.

  • Aansprakelijkheid gemeente

    U kunt de gemeente verantwoordelijk stellen wanneer u schade heeft opgelopen door toedoen van de gemeente.

  • Buurtbemiddeling

    Buurtbemiddeling is een laagdrempelige voorziening waar buren en buurtgenoten hun verschil van mening met elkaar oplossen onder begeleiding van vrijwillige buurtbemiddelaars.

  • Informatie opvragen en de Wet Open Overheid

    07 november 2024

    De gemeente maakt veel informatie openbaar. Zoekt u informatie die niet online vindbaar is kunt u een informatieverzoek of verzoek Wet open overheid (Woo)-verzoek indienen.

  • Klanttevredenheidsonderzoek gemeente Meppel

    27 februari 2025

    Wij vinden het belangrijk om te weten wat onze klanten van onze dienstverlening vinden. Regelmatig voeren we een groot onderzoek uit. We sturen dan een vragenlijst naar onze inwoners om te weten hoe zij onze diensten ervaren. Daarnaast doen we ook kleinere onderzoeken, zoals het klanttevredenheidsonderzoek. Hiermee krijgen we nog beter inzicht in de tevredenheid van onze klanten.

  • Koninklijke Onderscheiding

    Wanneer u vindt dat een persoon, bedrijf of vereniging een Koninklijke onderscheiding verdient, kunt u dit doorgeven aan de gemeente waar de persoon woont of waar het bedrijf of de vereniging gevestigd is.

  • Meldingen, klachten en bezwaren

    De gemeente Meppel wil u zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de manier waarop u bent behandeld of dat u het niet eens bent met een besluit. Als dat het geval is, willen wij dat graag weten. Wij vinden het belangrijk in goede verstandhouding tot een oplossing te komen.

  • Meldpunt voor Meppeler slachtoffers toeslagenaffaire kinderopvang

    08 mei 2024

    Als u als ouder of kind getroffen bent door de problemen met de kinderopvangtoeslag, dan kunt u via de gemeente hulp krijgen. Gezamenlijk inventariseren we welke problemen er spelen en kijken we welke hulp of ondersteuning nodig is.

  • Ongeadresseerd reclamedrukwerk

    18 november 2022

    Vanaf 2023 voeren we de Ja-sticker in. Alleen inwoners met een Ja-sticker ontvangen dan ongeadresseerd reclamedrukwerk. Zo werken we samen aan een duurzame gemeente Meppel en voorkomen we afval.

  • Servicenormen

    De gemeente Meppel vindt het belangrijk dat u als inwoner weet wat u van ons kunt verwachten. Daarom hanteren wij servicenormen. In de servicenormen staat precies wat u van ons kunt verwachten. Het zijn onze beloften aan u op het gebied van telefoon, balie, post, mail, internet en behandeling van bezwaar.

  • Verloren en gevonden voorwerpen

    Gevonden en verloren voorwerpen kunt u melden op de website www.verlorenofgevonden.nl. Als u iets verloren bent, kunt u die website zoeken tussen de gevonden voorwerpen. Als dat voor u niet mogelijk is, kunt u bellen met 14 0522.